دسته يك: عمومی
1- برای ایجاد و ارسال لینک کلاس مجازی چه اقداماتی باید انجام دهم؟(مخصوص استاد)

سیستم پیش فرض برگزاری کلاس های آنلاین برای همۀ افراد، روی وبینار(Adobe Connect) تنظیم شده است. جهت تغییر این گزینه و همچنین تکمیل اطلاعات بیش تر در خصوص کلاسهای مجازی، لازم است گزینه ثبت/ ویرایش از ستون «نحوه ی ارائۀ دروس مجازی» را کلیک بفرمایید و فرم نشان داده شده را تکمیل و ویرایش کنید. اطلاعات فرم را دانشجویان، مسئولین آموزش،کارشناسان آموزش و مدیران گروه ها روئت می کنند. لذا حتما اطلاعات این فرم را دقیق ویرایش نمایید. .
2-در چه حالتی توصیه می کنید از سامانه ی دیدار(BBB) استفاده کنیم؟(مخصوص استاد)
ضبط آنلاین جلسات در سامانه ی دیدار قابل انجام است و لینک آنلاین جلسه جهت بازپخش جلسه وجود خواهد داشت. اما تولید نسخه ی آفلاین جلسات با تاخير بيش تري انجام مي شود و فعلا در مرحله ي نسخۀ آزمايشي قراردارد.
توصیۀ ی مااین است که اگر دانشجوی خارجی دارید و یا نصب نرم افزار Adobe Connect برروی سیستم شما با اشکال همراه است و مشکل آن هم قابل رفع نیست. از سامانه دیدار استفاده کنید. در مواقعی که سیستم اصلی وبینارها و حتی vroom دارای اختلال و ناپایداری است نیز می توانید به صورت موقت و با اطلاع رسانی به دانشجو از این سرویس استفاده کنید. اما نسبت به رعایت سرویس پیش فرض متعهد باشید. چون سرویس دیدار برای تعداد کلاس کم تری مهیا شده است و در صورتی که به سقف پیش بینی شده برسد، از ورود کاربران بیش تر به سامانه جلوگیری می شود.
من درخواست لینک برای کلاس مجازی داده ام اما هنوز لینکی برای من ارسال نشده است؟(مخصوص استاد)
برخي كلاس هاي من لينك وبينار يا ديدار ندارند؟
آیا می توانم در vroom خودم کلاس ها را برگزار کنم؟(مخصوص استاد)
آيا مي توانم در ساعتي غير از ساعت مصوب كلاس خود را برگزار كنم؟(مخصوص استاد)
- كلاس را در ساعت غير پيك برگزار نماييد. زمان هاي پيك، روزهاي شنبه تا چهارشنبه ساعت 8-10، ساعت 10-12، ساعت 14-16
- زمان سرويس دهي سامانۀ آنلاين از ساعت 6 صبح تا 22 روزهاي شنبه تا پنج شنبه مي باشد. در خارج از ساعات و روزهاي فوق احتمال قطعي و اختلال در سرويس دهي وجود دارد و پشتيباني صورت نمي گيرد.
دسته دو: Adobe Connect
- توصیه می شود از یک لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی (مجهز به هدست يا بلندگو و میکروفون ، وب کم) استفاده نمایید. هرچند که استفاده از موبایل و تبلت نیز امکان پذیر است. اما در این حالت برخي از قابلیت های تدریس آنلاین را از دست خواهید داد.
- به شدت توصیه می شود تا استادان و مدیران کلاس ها، از سیستم عامل ویندوز و اپلیکیشن Adobe connect این سیستم عامل برای ورود به کلاس ها استفاده نمایند تا از تمام قابلیت های کلاس بتوانند بهره مند شوند.
- از پایدار و مناسب بودن سرعت اینترنت خود مطمئن شوید. به عنوان مثال هنگامی که از گوشی تلفن همراه خود به عنوان نقطۀ اتصال به اینترنت استفاده می کنید، هنگام دریافت تماس تلفنی، اینترنت شما قطع خواهد شد. بنابراین تلاش کنید از یک اینترنت با ثبات بالا مانند ADSL و … استفاده نمایید. حد اقل سرعت دانلود اینترنت مورد استفاده شما 512 كيلو بيت باشد.
- در صورت ضعیف بودن سرعت اینترنت، هنگام حضور در کلاس آنلاین، اتصال سایر ابزارهای الکترونیکی از اینترنت را قطع نمایید.
- رایانه مورد استفاده شما مجهز به هدست یا بلندگو و میکروفن باشد.
- تنظیمات مربوط به ضبط و پخش صدا، در ویندوز رایانه مورد استفاده شما بدرستی انجام شده باشد.
- آخرین نسخه نرم افزار(اپليكيشن) Adobe Connect روی رایانه مورد استفاده شما نصب شده باشد.
- آخرین نســخه نرم افزارهای مرورگر اینترنتی همچــون Firefox Mozilla ، Chrome Google روی رایانه مورد استفاده شما نصب شده باشد. مرورگر Firefox ضروري است.
- نرم افزارهای Word و PowerPoint از مجموعه نرم افزارهای Office Microsoft و نرم افزار Adobe Acrobat Reader ( برای باز کردن فایلهایPDF ) روی رایانه مورد اســتفاده شــما نصب شــده باشد.
- پورت های 80 ، 443 و 1935 توسط نرم افزار آنتی ویروس یا از سوی شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما بسته نشده باشد.
- vpn غيرفعال باشد.
آیا نسخه ی جدید نسبت به نسخۀ قبلی تغییراتی کرده است؟
اگر از طريق پرتال وارد كلاس خود شويد، صفحه اي مشابه زير نمايش داده مي شود واز شما درخصوص استفاده از مروگر يا اپليكيشن سوال مي شود. حتما اپليكيشن را انتخاب كنيد. لازم به ذكر است كه نسخۀ مرورگر آن بر پايۀ html5 است و مبتني بر فلش نيست. اما بسياري از امكاناتي كه قبلا فعال بوده را شامل نمي شود. مثلا screen sharing ندارد. در نمايش فايل هاي pdf با اشكالاتي همراه است و برخي مواقع صداي پخش شده داراي نويز بسيار زيادي است و موارد ديگر. به دانشجويان هم توصيه مي شود حتي الامكان از اپليكيشن Adobe Connect براي ورود به كلاس استفاده كنند. مگر در واقع ناچاري كه مي توانند از نسخه ي مرورگر وارد شوند. اما براي اساتيد قطعا تنها راه مطمئن و بدون اشكال استفاده از اپليكيشن است.
آیا تولید نسخه ی آنلاین و آفلاین جلسات به صورت خودکار انجام می شود؟
برای نصب نرم افزار Adobe Connect و اتصال میکروفون و وبکم مشکل دارم
شناسه و كلمه عبور من در ورود به كلاس چيست؟
کلمه عبور در وبینار را فراموش کرده ام.
کلمه عبور در وبینار را درست می زنم مطمئن هستم اما اجازۀ ورود نمی دهد
شناسه ی من بلاک شده است چه کار باید بکنم؟
وقتي مي خواهم كلمه عبور را تغييردهم مي گويد روي وبينار، شناسه نداري؟
برای ارائه ی درس در Adobe Connect می توانم از موبایل یا تبلت استفاده کنم؟
برای استفاده از نرم افزار Adobe Connect چه سیستم عاملی توصیه می شود؟
در قسمت چت ، وقتی فارسی می نویسیم متن نوشتاری بهم ریخته می شود
صداي من اكو دارد. چگونه حل مي شود؟
وقتی میخواهم وارد کلاس شوم در وضعیت loading میماند چه باید کرد؟
پاورپوینت را share کردم ولی حروف بهم ریخته است برای حل این مشکل چه کاری باید انجام بدم؟
وقتی از امکان screenshare یا پخش فیلم در سامانه استفاده می کنم کیفیت ارائۀ کاهش می یابد.
آیا می توانم یکی از دانشجویان کلاس را به عنوان دستيار در کلاس معرفی کنم؟(مخصوص استاد)
آیا می توانم ورود به عنوان مهمان را فعال کنم؟(مخصوص استاد)
چگونه از حضور واقعي دانشجو در طول کلاس مجازی مطمئن شویم؟(مخصوص استاد)
ضبط کلاس مجازی و تولید لینک آنلاین(بازپخش) چه زمانی بعد از برگزاری نمایش داده می شود؟
چگونه مي توانم ضبط در حال برگزاري را ضبط كنم؟
آیا کلاس های ضبط شده آفلاین هم می شوند؟ چه زمانی؟
آیا در کلاس مجازی این امکان وجود دارد که دانشجو هم بتواند ارائه کند؟
علامت قفل باز در کنار اسم یک درس نشانه چیست؟
درصورت بيرون افتادن از كلاس چه كاري بايد انجام داد؟
هنگام استفاده از vpn نمي توانم وارد كلاس شوم.
سرعت اینترنت من خوب است، اما صدا یا تصویر استاد را ندارم. مشكل از كجاست؟
چطور در کلاس مجازی خود نظر سنجی آنلاین برگزار کنیم ؟